Accept

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación y ofrecer contenidos y servicios de interés.
Al continuar con la navegación, entendemos que se acepta nuestra política de cookies.

El Pasante

El pasante
International title The Intern
Section Rellumes
Country Argentina
Year 2010
Format HDCam
Color / B&W Color
Running time 65 min.
Original language Inglés
Director Clara Picasso
Film Editing Andrea Santamaría
Photography Fernando Lockett
Music Tomás Becú
Art direction Marina Califano
Cast Ignacio Rogers (Pasante), Ana Scannapieco (Recepcionista)
Producer

Campeón Cine
Virrey Avilés 3046
1426 Caba
Argentina
T. +54 911 4055 7318
E. elpasante@rocketmail.com

Distribution Company Campeón Cine
Virrey Avilés 3046
1426 Caba
Argentina
T. +54 911 4055 7318
E. elpasante@rocketmail.com
Synopsis

A bellhop starts training at a high class hotel. The receptionist serves as his trainer and shows him the specifics of the job while pointing out the most hidden corners of the hotel. But the skills of the job differ from what the bellhop imagined: the boredom of the endless hours of work facing up to the peculiarities of other workers produces a much different result and what seemed like a no-place (the hotel) becomes something else when he interacts with the seemingly no-persons, the nameless people who serve in it. During his long nights at the hotel, living the lives of impersonal guests, the bellhop learns something more than a profession.

Director bio

Clara Picasso, nacida en Buenos Aires en 1981, debuta en la dirección de largometrajes de ficción con El Pasante. Licenciada en Dirección Cinematográfica en la Universidad del Cine de su ciudad natal, Picasso ya había dirigido, anteriormente, varios cortometrajes en 16 mm, además de ser codirectora del documental A propósito de Buenos Aires. También ha participado como Directora de Arte en numerosas producciones como Música Nocturna (Rafael Filippelli, 2007) y Como estar muerto/ Cómo estar muerto (Manuel Ferrari, 2008). Es, además, profesora de la cátedra de Guión III en la Universidad del Cine de Buenos Aires.